Cavalier King Charles wandelclub

Meuteke wandeling Asse 08-11-2015

Verslag : B-groep Betty Segers / C-groep Chris Lamers
Fotoreportage in volgorde van binnenkomen : Martine Van Laere, Aimée Roggeman, Robin De Ridder

Door het land van Asse
Trekplosters Zellik Asse

Verslag van Betty :

Hopla … 2de zondag van de maand, dus het is Meutekes-zondag. Joepie!!!

Het verkeer richting Leuven / Brussel gaat vlot, das fijn. Maar oeps… Martha laat weten dat er file is ter hoogte van Sterrebeek. En ja, ik sta in de file (grrrr).
Met veel geduld, wat tijdverlies geraak ik erdoor en met wat vertraging en telefonische uitleg van Kris vind ik eindelijk de vertrekplaats.

Nu moet je eerst even kijken naar de groepsfoto van deze wandeling vooraleer je verder leest. Echt doen hé!!!
Gezien? We zijn weer met heel veel enthousiaste wandelaars en cavjes. En al die mensen hebben op mij gewacht. Leuk hé! Het is fijn om zoveel meutekesvrienden te hebben. Dank u wel allemaal!
Ter plaatse bedenk ik nu dat de leuze “Eén voor allen, allen voor één” echt wel van toepassing is voor deze geweldige cavjes-wandelclub!

Enfin, we kunnen vertrekken. Van bij de start splitsen we in de B (10 km) en de C-groep (6km). De B-ers vertrekken eerst.
Al aan het eerste kruispunt (en das pas na 100m stappen) is het even onduidelijk. Is het nu links of rechts? Links, nee rechts …
En dan zegt men dat de vrouwen geen richting kennen, maar deze keer zijn het de mannen die van hun wijs zijn. Toch is er één alert iemand die het juiste bordje ziet hangen en ons rechts doet gaan.
Hup, we zijn vertrokken. Dankzij onze kopwandelaar Kris (met een K) was het gemakkelijk om de weg niet kwijt te geraken, we moeten het blinkend bolleke volgen. 😉
Nog geen kilometer verder en de hondjes kunnen los. Wat hebben ze plezier! We wandelen en volgen de pijltjes. Af en toe is het wat zoeken waar de pijltjes hangen maar we komen er wel.
Het eerste stuk is heel modderig, dus komen we allemaal met vuile schoenen, vuile broek en zeker vuile cavjes thuis. Het is best een vettig boeltje. Waar de wandeling langs stukken asfalt gaat en droge paadjes, zorgt Louis met de hulp van Robin er wel voor dat het even vettig blijft. Hahaha … 🙂
Na een 5 à 6 kilometers komen we aan de tussenstop waar de C-ers al zitten te genieten van iets lekkers. Er is zoveel volk (lees: te kleine zaal) dat er geen plaats genoeg is voor ons allen. Gelukkig zijn de C-groep al uitgerust en zo lief om plaats te maken voor ons. Ze zetten hun wandeling verder.
Wij, de B-groep nemen tijd voor een hapje, een natje en een plasje.
Vervolgens zetten we onze tocht verder. Een stuk langs de straten, langs kleine baantjes, nog een klein stuk waar de hondjes los kunnen. Het gaat allemaal zo vlot dat we in een mum van tijd (45min) al aan het einde van de wandeling komen.
Ooh zijn we er al? Dat kan toch niet! Hebben we al 10 km gedaan? We zijn zo rap terug. Volgens sommige (en ik noem geen namen) onder ons heeft het blinkend bolleke ergens een pijltje gemist en hebben we een paar kilometers afgesneden. Och, wat maakt het uit…
Binnen gaan we gezellig bij de C-ers zitten en drinken er nog ene op. Santé!
Tja, als het plezant en gezellig is, dan gaat het snel.

Het was weer een top meutekes-wandeling met leuke cavjes en hun toffe baasjes.

Dikke cavjes-pootje en tot de volgende maand 😉

Verslag van Chris :

Ik moet alleen op pad met Bink en Wiske, het baasje is nog in revalidatie na een ingreep. Maar geen nood, ik krijg een telefoontje van Mieke, en dus rijden we samen naar Asse waar de Trekplosters hun wandeling “Door het land van Asse” hebben uitgestippeld.
Een goeie babbel onderweg is eens zo aangenaam. Bink en Wiske zien de rugzak en de stapschoenen en worden heel ongeduldig. Vandaag zien ze de maatekes van ons Meuteke terug.

Op de gps is de Aphaltacosite niet te vinden, niets trouwens dat in die richting wijst, eender welke woordspelling. Maar de wandeling is geen eigen organisatie maar ondersteund door een wandelfederatie, en dus weten we van de wandelinfo op de website dat we de pijlen MARS of WANDELING moeten volgen eens we het dorp naderen (leesbrilleke kopen Louis, en ook gebruiken he). En dat was heel goed aangegeven. Een dik half uurtje later zijn we geparkeerd en stappen we richting zaal. Er zijn al enkele cavjes aangekomen, iedereen is licht gekleed, want de weersvoorspelling is uitzonderlijk voor vandaag. We zouden 18 graden halen.

We verwelkomen enkele nieuwkomers. Maar mogelijk zijn een deel van hen geen blijvers. Ze zijn van een andere vereniging en komen bij ons de sfeer eens opsnuiven. Wie met ons een eerste keer meestapt doet dat geheel vrijblijvend. Dus welkom bij ons Meuteke. Bij een volgende keer vragen we je om lid te worden…

Vorige keer hadden we afgesproken dat de B en de C groep niet meer voor een stuk samen zouden stappen, omdat het tempo van de eersten te hoog ligt voor de laatsten. Dus besluiten we om de groepsfoto voor het lokaal te maken en dan meteen te splitsen. We wuiven de Beekes uit, stap maar duchtig door, wij doen het op ons gemakje.

Ons hondengroepje is goed samengesteld. Iedereen heeft zijn maatje gevonden, en er zijn geen verliefde stelletjes bij. Dus verloopt de wandeling heel comfortabel voor de baasjes. We stappen al vrij snel in het groen waar onze cavjes los kunnen lopen. We hebben koptrekkers en achterblijvers, en ook een bezemwagen. Want de buggy blijkt wel nodig voor onze oudjes, Fanny vindt het zalig om de wereld vanuit een koets te bekijken. Ze waant zich een prinses en laat zich gewillig rijden.
Het landschap is hier lichtglooiend en dat levert mooie vergezichten op voor onze fotografen.
En lopen we al eens in een woonwijk, dan is het langs servitudes die achter de tuinen van de bewoners lopen, plaatsen waar je normaal niet komt. Dus heeft de plaatselijke hondengemeenschap stof tot conversatie, en dat er geblaft wordt van de ene tuin naar de andere staat buiten kijf. Zoveel soortgenoten hadden ze hier nog niet bij elkaar gezien, daar wordt nog dagen over nagepraat.

De wandeling verloopt bijzonder vlot, we lassen enkele drinkpauzes in voor onze viervoetertjes, en hup we zijn al aan de rustpost. Daar kunnen ook de baasjes terecht voor een middagmaal en een frisse pint. Zelf meegebrachte boterhammen, of ter plaatse aangekocht. Er is voldoende variatie voorzien voor al die lekkerbekken. De Trekplosters hebben dat goed gedaan. We nemen daar uitgebreid de tijd voor, en als we willen vertrekken, zien we de B-groep binnen komen. Hun toertje was wat langer dan het onze, tijd voor ons om terug verder te gaan. Weerom de natuur in, in het prachtige weer van de mooiste nazomer sinds de weermetingen.

En als we dan de eindmeet bereiken, denken we nog een uurtje te moeten wachten op de B-groep. Maar die staan er al na een kwartiertje! 4km meer zou toch moeten neerkomen op een uurtje meer, maar ze denken dat het parcours niet helemaal goed uitgerekend was. Het voelde beslist korter dan 10km. Wat ook kan is dat hun kuiten goed geoefend zijn en ze volgende keer met gemak 14km aankunnen (-; We zullen zien….

Volgende afspraak op de smoutebollentocht in Brecht.

Deden mee : Akira, Ayla, Bink en Wiske, Sammy, Charlie, Charly en Jelle en Roebie en Timo, Darko en Kira, Liesl, Maddy en Lady, Maya, Witse en Fanny