Cavalier King Charles wandelclub

Fotoreportage in volgorde van binnenkomen : Chris Verboven, Inge Van Goethem

De Witse en Fanny wandeling Klein Willebroek

Verslag van de B-groep :

Het is vandaag weer een mooie streek waar we naartoe gaan. Zo mooi dat er Vlaamse filmen en series gedraaid werden. En we hebben “het weer” ook mee.
Moederdag ook, en vele moeders zien onze wandeling als een deel van de moederdagviering. Wie geen moeder is van kinderen, is het dan wel van een hondje. En dat mag ook gevierd worden.

Het is een gezellige drukte aan de visvijver waar Monique en Armand ons staan op te wachten met hun zonen Erik en Sven. Zij hebben alles georganiseerd vandaag, en ook zij zorgen dat alles in goede (en vooral de juiste) banen loopt. Koffietje in afwachting van de anderen, en dat wordt meer dan één koffietje want wegens werken op de E313 zitten enkele leden in de file. Geen nood, we wachten wel, niets moet vandaag, alles mag. Ondertussen proberen enkele cavjes met de neus in de lucht hun gps uit. Welke visser heeft een boterhamdoos bij en welke alleen maar visaas? We moeten het wel wat in het oog houden, want dit is een heuse viswedstrijd. Uiteindelijk is iedereen aangekomen en met een kwartiertje vertraging kunnen we dan toch vertrekken.

We moeten maar eventjes stappen door de prachtige streek voor we aan het veer zijn. Dit is echt een attractie. Voor vele van onze hondjes is het de eerste keer dat ze op een boot varen. Even een wipje van de kade op de boot, en we kunnen in het zonnetje overvaren. Dit is de perfecte gelegenheid om een groepsfoto te maken.
En daar wacht ons de prachtige natuur. We komen direct op mooie paden en zullen met onze twee groepen een eindje samen stappen. Het weer is echt zalig, niet te warm, een briesje en het zonnetje. Meer moet dat voor onze cavjes niet zijn. Ze crossen weer los en hebben veel plezier aan elkaar. Deze keer geen Romeo’s en Juliettes in de groep. Dat maakt het voor de baasjes wat gemakkelijker. Ouderdomsdeken Bink is in zijn nopjes, al de maatekes terug zien is voor hem het toppunt van de maand. Bruce is er ook, hij heeft net zijn broertje Indy verloren en is blij dat hij weer eens cavjes ziet.

In de Schorre splitsen onze groepen. We wuiven de korte afstanders uit, en gaan verder op pad met onze pagadders. We stoppen nog even aan het Toeristisch bureau voor een plaspauze en wandelen dan verder de Schorre in. En daar zijn dan de eerste trappen! Dat is eventjes een inspanning voor wie deze winter zijn conditie verwaarloosd heeft. Buik intrekken en klimmen maar, dat is een dubbele oefening. Destijds moesten wij van de nonnen op school ook al onze buik intrekken als we trappen deden. Een goede gewoonte die je leven lang bijblijft.

Onze buik begint te grommen als de picknickplaats in zicht komt. We zetten ons op de trappen aan het water. Een vijvertje vol eendenkroos, een verzamelplaats voor kikkers en padden. En onze kleinste is Lady en zij moet gedacht hebben dat zij Christus was, ze doet een poging om op water te lopen, maar de eendenkroos opent zich en plons daar gaat ze kopje onder. Even paniek want Lady is nog maar 4 maanden, we denken pas aan een foto als ze terug op het droge is. Gelukkig is het zomerweer en droogt ze snel.
Tijdens onze picknick zien we dat de B-groep ons pad even kruist. We lezen in hun verslagje wel hoe hun wandeling verloopt.

We komen ondertussen in een landschap dat aan heide zonder heide doet denken. Wijds, en door de weerkaatsing van de zon op het witte zand, ook warm. Daarna de tweede klim op een trap met als rustpunt een uitkijkpost waar je een groot stuk van de streek kunt overschouwen. We lassen een drinkstop in voor de hondjes en een pufstop voor de baasjes.
Op onze terugweg komen we ook nog eens een kunstmarkt tegen, het kan niet op. We hebben op deze wandeling echt wel veel variatie. En de ambiance is er geweldig. We blijven natuurlijk wat plakken om naar de kunstenaars te kijken, daarna volgt er een frisse pint in een plaatselijk cafeetje waar onze hondjes welkom zijn. Op het veer moeten we niet lang wachten. De overzet is zo gebeurd en we verzamelen weer aan de visput waar we nog tot heel laat blijven zitten keuvelen want het is er zooo zalig. Kijk maar naar de foto’s die zeggen meer dan ik in tekst kan verwoorden.

Bedankt aan Monique en haar familie om ons deze mooie wandeling te geven.

Verslag van de C-groep

Mooi zonnig weer? Check! Veel enthousiaste cavaliertjes en baasjes? Check! Twee prachtige, goed georganiseerde wandelingen? Dubbel check!

Zoals jullie kunnen lezen hebben we dus weer twee topwandelingen achter de rug! Ditmaal zijn we naar de provincie Antwerpen getrokken en meer specifiek naar Klein-Willebroek en Boom. De baasjes van Fanny en Witse hadden twee avontuurlijke wandelingen uitgestippeld die ondermeer langs het domein van de Schorre passeerden, waar jaarlijks het befaamde festival Tomorrowland wordt georganiseerd.

Zoals steeds waren er ook nu weer veel enthousiaste, kwispelende staartjes paraat. De baasjes verzamelde in vissersclub ‘Nooit genoeg’ en keuvelde voor het vertrek van de wandeling nog gezellig even bij bij een drankje en hapje. Er hing ook onmiddellijk liefde in de lucht: Lia en Milo konden niet van elkaars snoetje afblijven en gaven elkaar volop kusjes! J Pupje Kira was er helaas niet bij vandaag, maar Evy zorgde gelukkig wel voor wat ondeugend puppy-geweld met haar schatje Lady. Rond 11uzijn we vertrokken en onmiddellijk was er reeds een leuke verrassing. Er stond namelijk een boot op ons te wachten om ons naar de overkant van de kade te brengen! Een beetje wind in de haren, flapperende oren en nieuwsgierige snoetjes… zalig!

Aangekomen was het eerst tijd voor een groepsfoto! Een beetje verder zouden de wegen van de ‘lange’ (9,5 km) en ‘korte’ wandelaars (6,5 km) namelijk scheiden. De groepen werden mooi verdeeld en een 8-tal baasjes en hun cavaliertjes besloten om Armand te volgen op de ‘korte’ trip. Al snel nam cavaliertje Bink de leiding! J Helemaal voorop gidste hij ons samen met Armand langs het prachtige domein van de Schorre met zijn groteske kunstwerken en schitterende wandelbrug vol quotes en spreuken. Veel mensen met hondjes keken met een glimlach naar de vele kwispelende staartjes. Eén dame was wel heel erg opgewekt en geïnteresseerd in de groep, waarschijnlijk omdat zij zelf een schat van een blenheim cavaliertje bij zich had J Het cavaliertje kwam algauw kennismaken met alle andere cavaliertjes en er werd zoals het hoort volop ‘reclame’ gemaakt voor de schitterende wandelingen van het meuteke 😉

Een beetje verder stond er ons een  hindernis te wachten: een steile trap! Eenmaal boven hadden we echter een prachtig uitzicht over het volledige domein. De geschikte plaats dus om even uit te blazen en onze boterhammetjes op te eten! De cavaliertjes dronken gretig van het frisse water en genoten net als de baasjes van de zalig warme zonnestralen. Wanneer we verder stapten, moesten we de een brug over. Cavaliertje Bink had echter dringend wat afkoeling nodig en besliste om al zwemmend de brug onderdoor te gaan. Gevolg? Een doorweekt cavaliertje dat duidelijk zin had om zich in het bos tussen de blaadjes en takjes droog te wrijven! J
Na een fikse wandeling doorheen de bossen, kwamen we aan op een pleintje waar een kunstenaarsmarkt plaats vond. Hier konden we natuurlijk niet zomaar voorbij gaan. Even slenteren langs de kraampjes hoort er gewoon bij. Na de kunstenaarsmarkt was het nog 5 min stappen voordat onze wandeling er weer op zat. Als afsluiter hebben we nog genoten van een frisse pint op een terrasje. Hondjes en baasjes waren moe maar voldaan! Dankjewel dus aan de baasjes van Witse en Fanny voor de prachtig uit gestippelde wandeling!

Deden mee
: Bink en Wiske, Bo en Molly, Bruce, Ella en Lia, Kato, Maddy en Lady, Milo, Nesta, Pinky, Watson, Witse en Fanny